2010. október 7., csütörtök

Denis Ten növésben

A kazah Denis Ten második felnőtt grand prix szezonjára készül. A 17 éves tehetség az első olimpiájáról, az edzőváltásról és a közeljövő céljairól is mesélt a UniversalSports.com-nak.

Mesélj az érzéseidről a tavalyi szezon kapcsán. Boldog voltál az elért eredményekkel és helyezésekkel?
A tavalyi szezon kemény volt. Rengeteg versenyen vettem részt és teljesen kikészültem a szezon végére. De azért azt gondolom jó idény volt. Az olimpia volt a legemlékezetesebb dolog az életemben. Minden percet élveztem Kanadában. A Pacific Coliseum közönsége elképesztő volt! Igazán sokat segített abban, hogy jól korcsolyázzak ott. Még most sem hiszem el, hogy az egy olimpia volt, és részese lehettem egy ilyen magas szintű versenynek.

Mi volt a legfontosabb része a korcsolyázásodnak, amin javítani akartál a nyáron? 
Nem volt ilyen. Még mindig fiatal vagyok és természetesen a legfontosabb, hogy érett korcsolyázó váljon belőlem. A legfontosabb dolog a műkorcsolyában a következetesség. Következetessé akarok válni, amilyen gyorsan csak lehet. Tudom, hogy ez időbe telik, de a következő szezonra ez a fő célom.

Egy jelentős váltáson vagy túl, Oroszországból Kalifornába költöztél. Mesélj a közös munkáról Frank Carroll-lal!
Ő egy nagyszerű edző és nagy megtiszteltetés vele dolgozni. Minden nap tanulok valami újat. Megpróbálok a technikámon változtatni, de ez nem olyan könnyű. De tényleg imádok Frank-kel dolgozni.

Mesélj egy kicsit a programjaidról!
Mindkét programom új. A rövidet Stephane Lambiel, a kűrt Lori Nichol koreografálta. A programjaim kemények, de remélem klasszak is. A zeneválasztásaimról viszont az utolsó napig nem beszélek.

Mi újság a négyfordulatossal?
Továbbra is dolgozom a négyfordulatoson és amint lehet, beteszem a programomba, de ez egyelőre nem fő célom erre a szezonra. Két évvel ezelőtt gyakoroltam és meg is csináltam edzésen a négyfordulatost, de nem tettük be a programjaimba. Sajnos, tavaly nem gyakorolhattam és most még nem vagyok kész arra, hogy versenyen csináljam. De jó úton haladok.

Nőttél is kicsit az elmúlt szezonokban. A növekedés vagy a sérülések visszavetettek a nyáron a felkészülésben?
Azt hiszem, minden sportolónak gondot okoz néha az egészsége. Nem vagyok különleges, csak éppolyan mint bárki más, mindig fáj valamim valahol. De ez rendben van. Még mindig növésben vagyok és ez okoz némi kellemetlenséget a jégen, de örülök minden egyes centinek. Őszintén szólva imádom a korcsolyázást és készen állok minden nehézségre.

Mi a fő célod a következő szezonban?
Nem akarok gondolni semmire, a pontok és a helyezések nem érdekelnek. Rengeteg változáson vagyok túl, csak jól akarom érezni magam ebben a szezonban. Keményen dolgozom minden egyes nap és remélem ez segít majd a versenyek során.