2010. szeptember 30., csütörtök

Mao Asada - Újrakezdés 20 évesen

Szeptember elején Pekingben lépett fel Mao Asada egy jégshow keretében. Ez az a hely, ahol 15 évesen első felnőtt világversenyén részt vett. "Öt évvel ezelőtt olyanokkal korcsolyáztam egy jégen, akiket csak tévében láttam. Ma már minden versenyen éremesélyesként tekintenek rám. Az érzéseim azonban a régiek: imádok korcsolyázni! Ez az egy dolog, ami soha nem akarok elfelejteni." - nyilatkozta a vilgábajnoknő, aki néhány nappal ezelőtt töltötte be a 20-at. Bár az elmúlt szezon elején sokat rontogatt, mégis ezüstérmes lett a vancouver-i olimpián és másodszor is világbajnok lett. “Ez egy új kezdet. Ez az első szezonom huszonévesen. Ez a következő lépcső az olimpiát követően. Sok mindent elértem a céljaim közül. Tudom, hogy a kemény munka meghozza gyümölcsét. Természetesen nem vagyok teljesen elégedett. Ugyanis ha az lennék, az már a véget jelentené."
Júniusban Hawaii-ra utazott. Mióta 5 évesen elkezdett korcsolyázni, ez volt az első vakáció, ahová nem vitte magával a korcsolyáit. "Az olimpia után eldöntöttem, hogy Hawaii-ra megyek. Mindent elterveztem. Egyik nap vásárolni mentünk, aztán úszni, sétáltunk a városban és úgy éreztük magunkat, mintha mi is ott élők lennénk, csodáltuk az óceánt... Mielőtt elkezdtem volna korcsolyázni, a legszebb emlékem egy Hawaii utazás volt a családommal. Amikor itt jártunk, körülbelül 3 éves lehettem. Jó régen történt..." 
A kikapcsolódást követően azonban visszatért a jégre és újraépítette az ugrásait. Elsőként Hiroshi Nagakubo-tól vett leckéket júniusban, ő edzette többek között a 2006-os olimpiai bajnok Shizuka Arakawa-t is. "A legelejétől kezdtük, az ugrás elindításával. Először szimplán, majd duplán, végül triplán. Gyakorlatilag az alapoktól építettük fel újra az ugrásaimat. A bepörgetésem lassú volt. A kezdetekhez képest ma már jobb vagyok. Körülbelül félúton járok a sikerhez. Ha folytatom a megkezdett utat, akkor minden rendben lesz." Jóllehet Asada tripla axel-t ugrik, a salchow-val és a lutz-cal gondjai vannak. "Ebben a szezonban nem csak az axel-ra építek, minden ugrásfajtát szeretnék bemutatni a programjaimban. Ugyanakkor nem bántam meg a tavalyi szezonbeli elrendezést sem."
Szeptember elején döntött úgy, hogy edzőt vált és Nobuo Sato-hoz megy. "Sokat tanulhatok tőle. A műkorcsolyázás nem csak az ugrásokról szól, azt szeretném, hogy a korcsolyázásomra figyeljen és minden más elemre is."

Videó a születésnapi felköszöntésről 
és a 3Lo-3Lo kombináció gyakorlásáról: