2010. szeptember 28., kedd

Javier Fernandez-nek semmi sem lehetetlen

Vladislav Luchianov készített interjút a spanyol Javier Fernandez-zel, akinek "A Karib-tenger kalózai" című film zenéjére futott kűrje minden bizonnyal mindenki számára emlékezetes marad.
Javier 6 évesen kezdett korcsolyázni, azután hogy nővére is órákat kezdett venni. Első tripláját 12 évesen ugrotta. Spanyolországban edzett évekig, mielőtt New Jersey-be ment volna Nikolai Morozov-hoz. Az első igazi áttörést a 2008/2009-es szezon hozta a számára, amikor is 11. helyen végzett a 2009-es Európa bajnokságon. Ezt követően pedig a vb-n a 19. helyével kvalifikálni tudta magát a 2010-es olimpiára. Ez spanyol férfi korcsolyázónak 1956 óta nem sikerült. 2009/2010-ben megkapta az első grand prix meghívását, 11. lett Franciaországban. Az ezt követő Eb-n már a 8. helyet szerezte meg és az olimpián 14. lett. Sikerült egyéni legjobbját megjavítania a világbajnokságon és a 12. helyen zárt. Ebben a szezonban már ugrott négyfordulatos toe-loop-ot is.  A most induló szezonban pedig már két grand prix versenyre kapott meghívást, így versenyezhet Kanadában és Oroszországban is.

Hogy és miért döntöttél úgy, hogy műkorcsolyázó leszel?
13 évvel ezelőtt, 6 évesen kezdtem korcsolyázni. A nővérem után 1 évvel kezdtem el, hiszen láttam, ahogy gyakorol és megszerettem. Megkértem a szüleimet, hogy én is elkezdhessem ezt a sportot.

Hogy készültél az új szezonra?
Sokat dolgoztunk az új programjaimon, a lépéseken és az új szabályok szerint a forgásokon is. Többnyire a rövidprogrammal foglalkoztunk. (Tudomásom szerint a tavalyi kűrjét megtartotta erre a szezonra is. - a szerk.)

Az eredményeid és előadásaid a tavalyi szezonban nagyon jók voltak. Mit gondolsz erről?
Azt gondolom, elég jó voltam a legtöbb versenyemen. Sok tiszta programot futottam és ez csodálatos volt.

Hogy alakul a műkorcsolya Spanyolországban?
Jól. Lassan, de jól. Spanyolországban sok népszerű sport van, de a spanyol lapoktól sok támogatást kapunk és ezt nem győzöm elégszer megköszönni.

Mi motivál, hogy nap nap után ki menj a jégre órákig edzeni?
Nehéz kérdés, de a legfontosabb motiváció az, amikor emberek írnak a Facebook-on vagy leszólítanak és elmondják, hogy milyen jól korcsolyázom. Természetesen a szüleim és a nővérem is motiválnak, akik rengeteget küzdöttek értem.

Véleményed szerint hogyan lehet egyensúlyt kialakítani a nehéz korcsolya elemek és a művészet között?
Az gondolom, ez a személytől függ, de természetesen az edzés és felkészülés mennyiségétől is. Semmi sem lehetetlen.

Hol edzel most? Ahogy tudom, Nikolai Morozov Lettországba ment a tanítványaival.
Igen, itt edzünk Nikolai-jal Daugavpils-ben. Ez egy kedves kisváros Lettországban.

Mik a céljaid ebben a szezonban?
Talán az, hogy a legjobb 10 közé kerüljek a világon és hogy meg tudjam javítani a tavalyi helyezéseimet. Ezek most a legfontosabb céljaim jelenleg.

A műkorcsolya révén rengeteg helyre eljutsz a világban. Van kedvenced?
Természetesen. Az országom után a kedvenc helyem Japán, különösen Tokió. Ott mindent imádok... mindent...

A korcsolyázáson kívül mi a hobbid?
Nagy PlayStation rajongó vagyok, rengeteget játszom. Imádom a filmeket és szeretek a családommal és a barátnőmmel lenni.