2010. március 25., csütörtök

Világbajnokság - 2. nap

A torinói világbajnokság második, szerdai napján a férfiak rövidprogramjára és a párosok kűrjére került sor.
Takahashi tangója a férfiaknál majdnem 90 pontot ért, így vezet a rövidprogramot követően. "Nagyon boldog vagyok, hogy négyfordulatos nélkül ilyen magas pontokat kaptam a rövidprogramomra, de a célom egy négyfordulatos, amit jövőre meg is próbálok. Tudom, hogy képes vagyok még magasabb pontokra is. Holnap az utolsó pillanatban döntöm majd el, hogy csinálok-e négyfordulatos toe-loop-ot vagy flipet vagy egyáltalán nem ugrom négyfordulatost a kűrben." - nyilatkozta a japán klasszis. Akinek szerencséje volt a sorsolással, hiszen utolsóként lép jégre a kűrben és így pontosan tudja, hogy szüksége-e lesz-e a négyfordulatosra a győzelemhez vagy sem.
A másik korábbi vb-ezüstérmes, Patrick Chan másfél pontnyi lemaradással követi Takahashi-t. Mindketten négyes nehézségi szintet kaptak két forgásukra és a köralakú lépéssorukra is. "Nagyon nyugodt voltam a bemelegítést követően. Úgy gondolom, jól futottam, épp ahogy akartam is. Helyrehoztam az olimpiai rontott rövidprogramomat, teljesen megkönnyebbültem és boldog vagyok az eredménnyel." - mondta a kanadai fiú.
Brian Joubert egy igazán energikus programot mutatott be a Safri Duo zenéjére, melyben egy 4T+3T kombináció is szerepelt. A 2007-es világbajnok így nyilatkozott a futás után: "Nagyon büszke vagyok magamra, ez borzasztó nehéz volt az olimpiát követően. A 6 perces bemelegítés nem volt valami jó, de aztán megcsináltam. Nagyon jó volt korcsolyázni, ennek a közönségnek pedig különösen. Ez volt a célom. A helyezés nem érdekel, csak az előadásra figyelek. Azt gondolom a 4-3-as kombinációmra nem kaptam annyi pontot, mint más egy tripla-triplára, talán nem volt elég tiszta. Elképzelhető, hogy hibáztam a forgásokban vagy a lépésekben, mert nem érdekeltek a szintek. Csak jól akartam érezni magam a közönséggel együtt. 90 pont felett szerettem volna kapni, de ez most nem sikerült. Majd a következő szezonban!"
A 16 legjobb páros futotta le a kűrjét tegnap, ahol a friss olimpiai ezüstérmes Pang/Tong kettős nyakába került az aranyérem. Kűrjükben sikeresen végrehajtották a 2A-2A ugrássort, de Pang ezt követően leduplázta a toe-loop-ot. A kínaiak ezt követően úgy futották tovább a kűrt, mintha mi sem történt volna. Nehéz emelések, hatalmas dobott triplák. "Nagyon boldogok vagyunk, hogy visszajöhettünk Torinóba és megnyerhettük a második világbajnoki címünket. Mikor elkezdtünk korcsolyázni, az volt az álmunk, hogy bajnokok legyünk. Nagyon sok versenyző ugyanígy kezdi, de sosem sikerül elérni az álmaikat. Mi valóra váltottuk az álmainkat. Ez nagyon nehéz volt, de ez egyúttal a korcsolya szépsége." - válaszolta Tong a zeneválasztással kapcsolatban, mely "A hihetetlen álom" volt.
A Savchenko/Szolkowy kettős a Távol Afrikától film zenéjére futották kűrjüket, melyben szerepelt egy dobott tripla flip és dobott tripla salchow is. Az egyetlen hibát Savchenko vétette, aki a tripla-tripla ugrássor első ugrását leduplázta. Az olimpián broznérmet szerző német pár első ízben nyert ezüstérmet világbajnokságon, hisz korábbról már két aranyérmük és egy bronzuk is volt. "Boldogsággal tölt el bennünket, ahogy ma futottunk. Be akartuk mutatni az összes elemünket. Csak egy egészen kicsi hibánk volt. Nagyon hosszú és nagyon kemény szezonunk volt, voltak jó és rossz programjaink, de nagyon örülünk, hogy egy jóval fejeztük be." - nyilatkozták, majd Szolkowy hozzátette: "Ez nem az utolsó versenyünk volt, tovább fogunk menni. A legnagyobb célunk a 2014-es olimpia!"
Az orosz Kavaguti/Smirnov pár egy dobott négyfordulatos salchow-val kezdte a programját, de a lány elesett belőle. Ezt követően szépen sikerült a szóló tripla toe-loop és a 2A-2A ugrósoruk is. A lány azonban elesett a másik dobott ugrásukban is, a tripla rittbergerben, így a rövidprogramban lévő második helyüket nem tudták megtartani és csak bronzérmesek lettek. "Rizikós volt bevállalni a négyfordulatost, azok után, hogy az olimpián nem próbáltuk meg. De vállaltuk a kihívást és megpróbáltuk, sajnos nem sikerült, de ennek ellenére elégedettek vagyunk az előadásunkkal" - mondta Kavaguti. "Minden verseny más. Megpróbáltuk a legjobbunkat, megpróbáltuk mégegyszer a négyfordulatost versenyen. Semmi sem tökéletes, de elégedettek vagyunk az eredménnyel és egymással is."
A másik orosz, Mukhortova/Trankov végül a negyedik helyen végzett. Kűrjükben szerepelt  egy tripla pörgetett emelés, egy szóló tripla salchow, egy dobott tripla rittberger, amiből lány tökéletesen megérkezett, de Trankov a nagy lendületvételtől megbotlott és letette a kezét. 
A  Dan Zhang/Hao Zhang kínai páros az ötödik helyen végzett úgy, hogy a kűrben ők kapták a legmagasabb technikai pontszámot.

A harmadik napon a jégtánc original és a férfi szabadprogram lesz.