2010. október 1., péntek

Meagan Duhamel / Eric Radford - az új kanadai páros

A csalódást keltő 2009/2010-es szezont követően Meagan Duhamel úgy döntött, hogy újrakezdi. Másodszor sem került be az olimpiai csapatba, sérülésekkel bajlódott, ráadásul partnere, Craig Buntin úgy döntött, hogy befejezi pályafutását. A kanadai pároskorcsolyázó Duhamel így nyilatkozott: "Amikor nem sikerült kijutni az olimpiára, teljesen szabadnak éreztem magam. Azt tehettem, amit csak akartam. De két nappal később rájöttem, hogy én továbbra is korcsolyázni akarok." Így tehát visszatért a jégre és új partner után nézett. Nem is kellett sokáig keresgélnie, hisz évek óta jól ismerte Eric Radford-ot. "Kezdetben szkeptikus voltam. Ő egy magas, vékony testfelépítésű korcsolyázó, én alacsony vagyok és erősebb. A korcsolyázó stílusunk is egészen más: ő táncosabb, én sportosabb vagyok. Hihetetlen, de egy hét közös korcsolyázás után kiegyenlítettük egymást: amiben én gyengébb voltam, abban ő erősebb és fordítva. Szóval megtaláltuk az arany középutat. Már ismertük egymást korábbról is, hiszen egész gyerekkorunk óta közös edzőnél voltunk és sokat utaztunk egymással."
A páros a múlt héten Oberstdorf-ban bronzérmet szerzett a Nebelhorn Trophy-n, ez volt az első közös nemzetközi versenyük. "Az eredménnyel elégedettek voltunk. De nem korcsolyáztunk olyan jól, mint ahogy az eredmények mutatják. Eric és én rendkívül jó képzést kaptunk, de még nem versenyeztünk együtt. Ez egy tanulási folyamat a számunkra és a rosszból és a jóból is tanulunk."
Duhamel és Radford bíznak abban, hogy ebben az olimpiai ciklusban sikerül összeszokniuk és ott lehetnek a 2014-es olimpián. "Még csak 24 vagyok, kétszer voltam tartalékos az olimpiai csapatban, ez nem történhet meg mégegyszer. Kerül amibe kerül, ott leszünk Szocsiban. Nagyon jó visszajelzéseket kaptunk ezidáig és célunk felállni az olimpiai dobogóra."
Hamarosan újabb megmérettetés vár rájuk, hiszen október végén részt vesznek a kanadai grand prix-n. Duhamel azonban annak örül a legjobban, hogy végre teljesen egészséges: "Nincsenek sérüléseim. Két évig szenvedtem, egy rémálom volt. Most már nem fáj a hátam és a lábam sem, teljesen jól vagyok fizikailag. Ez egy igazi csoda."
Hogy mekkora verseny lesz közöttük és a többi kanadai pár (Jessica DUBE / Bryce DAVISON, Mylene BRODEUR / John MATTATALL, Kirsten MOORE-TOWERS / Dylan MOSCOVITCH, Kaleigh HOLE / Adam JOHNSON, Paige LAWRENCE / Rudi SWIEGERS) között, az hamarosan kiderül.