2010. október 8., péntek

Az új Caroline Zhang

2007 junior világbajnoka, Caroline Zhang küzdelmekkel teli időszakon van túl, de most új edzővel, új technikával felvértezve készül a négy év múlva esedékes olimpiára. A még mindig csak 17 éves műkorcsolyázó reméli, hogy ismét magára talál a következő szezonban. Caroline-nal a UniversalSports.com készített interjút.

Az elmúlt szezon nagyon kemény volt a számodra. Beszélj a magasságokról és a mélységekről!
Nem hiszem, hogy volt magasság a számomra. Ez egy rossz év volt és remélem, hogy az idei teljesen más lesz majd.

Minden bizonnyal más lesz, hisz új edzővel, Tammy Gambill-lel készülsz. Milyen más változások vannak még, amik ebben a szezonban sikeresebbé tehetnek? 
Egy más munkához való hozzáállást próbálok kialakítani. Keményebb munka kell és ki kell javítani minden olyan dolgot, amihez tavaly nem fogtam neki az olimpiai csapatba való bejutás miatt. Ez egy új olimpiai ciklus és rengeteg időm van, szóval megpróbálok mindent kijavítani. Sokat dolgoztam a sebességemen, valamint a flip, lutz és axel ugrásokon is.

Izgatott vagy már a grand prix szereplések miatt?
Alig várom már, hogy kiléphessek a jégre és versenyezhessek. Különösen izgalommal várom a japán versenyt.

Szereted a sushit?
Nem. Nem vagyok egy nyershal párti. Ha már Japán és ételek, akkor a teriyaki, ha pedig egyéb más dolog, akkor a radírok.

Radírok?
Hihetetlenül jók vannak. Amikor először jártam ott, haza akartam hozni egy hatalmas Domo-t. Egy versenyen legutóbb valaki kapott egy nagy Domo-t, valaki bedobta neki a jégre. Ez a célom. Kapni egy Domo-t és egy Hello Kitty-t és hazahozni. Nagyon édesek.

Amellett, hogy hazahozol egy Domo-t, vannak korcsolyás céljaid is a grand prix versenyeken és a szezon többi részében?
Természetesen! Nagyon szeretnék grand prix döntős lenni. Ez Pekingben lesz. Klassz lenne, ha kijutnék a világbajnokságra is, de mindig csak a következő elérendő célra figyelek.

Mit gondolsz, mit kell tenned azért, hogy elérd ezeket a célokat?
Arra koncentrálok, hogy ha kilépek a jégre, olyan legyek mint 13 évesen. Ugyanis ennyi idős voltam, amikor először junior grand prixn szerepeltem. Az akarok lenni, aki akkor voltam, mert sokkal szabadabb voltam és nagyobb móka volt a versenyzés is.

Nőttél még ezen a nyáron?
Azt gondolom nőttem egy kicsit, de igazából nem tudom. Magas akarok lenni, de tudom, hogy ez sose valósulhat meg. 

Úgy beszélsz, mintha felfrissültél, megújultál volna. Ez egy új Caroline?
Azt hiszem én egy új Caroline vagyok. Minden elég sokat változott, alig várom, hogy versenyezhessek. Az elmúlt évben ideges és feszült voltam minden miatt és ez kihatott a korcsolyázásomra is. Idén viszont minden nagyszerű lesz!