2010. szeptember 23., csütörtök

Valentina Marchei jó kezekben Morozov-nál

Az olasz Valentina Marchei Nikolai Morozov-nál edz és olyan versenyzőkkel készül egy jégen, mint a 2007-es világbajnok, Miki Ando vagy Florent Amodio, Sergei Voronov, Javier Fernandez, és a Cathy Reed / Chris Reed jégtáncos pár. Ezen a nyáron Morozov és csapata áttelepült New Jersey-ből Moszkvába, ám a túlzott meleg problémát jelentett. "A júliust Franciaországban töltöttem, amikor hazajöttem péntek volt és hétfőn utaznom kellett volna Moszkvába. Akkor hívott Cathy és Chris, hogy lehetetlenség levegőt venni ott a meleg és a szmog miatt. Az apartmanban, ahol Florent-tel és Reed-ékkel laktam volna nem volt felszerelve légkondícionálóval. Kint 40 fok volt és a füst csak ömlött be a szobákba. Eljöttek hozzám Olaszországba és ki kellett mosnunk mindenüket, mert minden holmijuk bűzlött." Morozov azonnal döntött és csapatát Daugavpils-be, Lettországba vitte. "Ez egy tökéletes hely a gyakorlásra, nincs itt semmi. Rengeteg jég idővel rendelkezünk és sztárként kezelnek bennünket. Morozov egész csapata itt van és rengetegen beszélnek angolul, szóval csak kicsit kell oroszul megszólalni. Vonattal csak 4 órányira van a főváros, Riga, de az őrült taxisok két óra húsz perc alatt is odaérnek." A jövő még nem körvonalazódott. Mióta Morozov és tanítványai minden héten grand prix versenyekre utaznak, a korcsolyázók jó része vele utazik, vagy ha nem versenyeznek, akkor a segédedzőkkel folytatják a felkészülést. "Valószínűleg visszamegyünk Moszkvába, de még nem tudjuk mikor." - folytatta Marchei. "Ez attól is függ, hogy hová kell utazni a szezon közben. Amíg nem indul be a szezon, itt maradunk Lettországban és talán az új évben visszatérünk Moszkvába." Majd hozzátette: "Természetesen van B-tervünk is. A telet Franciaországban töltöm, de az orosz grand prix előtt visszajövünk ide. Bárhová megyek, jól érzem magam. Megszoktam, hogy sokat utazom, törzsutas kártyáim vannak." 
A közös edzésekről így nyilatkozott Valentina: "Miki egy kivételes versenyző, úgy ugrik, mintha csak popcornt enne. Két napos utazás után tiszta programokat fut. Mi ketten vagyunk csak lányok, nagyon közeli barátok vagyunk. Motiváljuk is egymást." Marchei a szezont a szlovákiai Ondrej Nepela Memorial versenyen kezdi. "Pozsonban kezdem a versenyzést, ami egy héttel Oberstdorf után jön, majd megyünk a Golden Awards gálára Torino-ba, ahol Miki fog korcsolyázni. Majd egy hétre rá jön a Coupe de Nice verseny Franciaországban." 
A közös munka kezdetéről így nyilatkozott: "Nikolai-jal 2008 őszétől dolgozunk együtt. Megsérültem a Skate Americán, ezért úgy döntöttünk, hogy az Eb-re nem, csak a világbajnokságra megyek el. Azután a következő héten kificamítottam a másik bokámat. Szóval ki kellett hagynom áprilisig és csak 2009 júniusában kezdhettem újra triplákat ugrani. Az egész nyarat New Jersey-ben és Japánban töltöttem, szenvedtem a dupla axel-lal. Dühös voltam és sokat ettem. Aztán egy show alkalmával nem jött rám a ruha. Cathy Reed azt mondta: 'A barátod vagyok, de azt gondolom tenned kell valamit!' Majd fogytam 6 kilót és ijesztően sovány lettem. Szinte ágyba estem minden edzés után, nem is vacsoráztam. Az anyukám megijedt, amikor meglátott. Most viszont tökéletes vagyok, mindenki figyel rám." 
Marchei édesapja, Marco maratonfutó volt, aki két olimpián is részt vett. "Apukám szinte sose néz meg versenyeken, mert túlságosan izgul értem és mindig szívinfarktust akar kapni. Tudja, hogy mit jelent utazgatni és távol lenni a családtól. Az apukám az egyetlen, akit felhívok, ha problémám van vagy nem érzem magabiztosnak magam. Ő mindig pozitívan tekint a jövőbe. Az első dolog, amit mondott, amikor megsérültem: "Jövőre majd te nyered a hazai bajnokságot"." Azóta tudjuk, így is lett.

Forrás: icenetwork.com