2010. szeptember 23., csütörtök

Alissa Czisny Yuka Sato-val készül az új szezonra

A hamarosan induló szezon előtt Vladislav Luchianov készített interjút Alissa Czisny-vel, aki 2009-ben amerikai bajnok volt és számos érmet gyűjtött be grand prix versenyekről is.

Jót pihentél a nyáron?
Nagyon klassz nyaram volt, noha nem túl pihentető, hisz csak a nyár elején volt egy hetes vakációm. Keményen dolgoztam és megpróbáltam mindent megtanulni, amit az új edzőim meg akartak tanítani nekem. Sokat tettek azért, hogy jobb korcsolyázó lehessek.

Az új szezon itt van a nyakunkon. Mesélnél egy kicsit a nyári felkészülésről?

A nyár elején, miután visszatértem a Stars on Ice turnéról, nekifogtunk a munkának az új edzőimmel, az ugrótechnikámon javítottunk. Hihetetlenül segítőkészek és türelmesek voltak velem, és én igyekeztem minden változtatást végrehajtani. Azóta pedig mindent megpróbáltunk tökéletesíteni, és dolgozunk az új programjaimon is.

Mesélj egy kicsit az új vezetőedződről!
Yuka Sato az új edzőm és az ő segédedzője, a férje Jason Dungjen. Mindkettőjüktől nagyon sokat tanultam és ők nem csak versenyzőként, hanem edzőként is tapasztaltak. Izgalmas velük a munka és nagy megtiszteltetés, hogy segítenek a céljaim elérésében.

Az egyik legelegánsabb korcsolyázó vagy. Balett órákat is veszel?
Nagyon köszönöm, ez kedves tőled. Balettóráim heti kétszer vannak, azt gondolom sokat segítenek abban, hogy kecsesebb legyek a jégen.

Mesélsz az új programjaidról?

Ebben az évben az edzőimmel úgy döntöttem, hogy különböző koreográfussal készíttetjük el a két programomat. A rövidet Renee Roca készítette egy gyönyörű, de kevésbé ismert hegedűjátékra.  A kűrömet Pasquale Camerlengo készítette George Winston zongorajátékára. Mindkét programot nagyon szeretem, alig várom, hogy a kanadai grand prix-n bemutathassam őket. 

Ebben a grand prix szezonban Kanadában és Franciaországban lépsz fel. Elégedett vagy ezekkel a helyszínekkel?
Kanadában mindig szerettem versenyezni, ebben az évben ráadásul csak egy rövid repülőút választ el az edzésem helyszínéről. Emellett ez az első alkalom, hogy részt vehetek a párizsi grand prix-n, így kifejezetten izgatottan várom azt a versenyt is. 

Mi a fő célod ebben a szezonban?
Az, hogy mindaz, amit az új edzőim megtanítottak alkalmazni is tudjam. Úgy érzem a korcsolyázásom sokat javult. A fő célom, hogy sokkal jobb korcsolyázó legyek, mint valaha is voltam.

Mit tanácsolsz a fiatal korcsolyázóknak?
A legfontosabb, hogy olyan jó korcsolyázó legyél, amilyen csak tudsz lenni és soha ne mérd magadat másokhoz. Mindamellett eltanulhatsz dolgokat másoktól, de csak hatalmas erőfeszítésekkel  tudod elérni a céljaidat. Természetesen élvezni is kell azt, amit csinálsz.