2010. március 28., vasárnap

Világbajnokság - 5. nap

A 2010-es torinói műkorcsolya és jégtánc világbajnokság 5. és egyben utolsó versenynapján a hölgyek szabadkorcsolyázására került sor a Palavela csarnokban.
Az utolsó csoport második jégre lépőjeként Mao Asada egy tripla axel-lal indította Rachmaninov zenéjére koreografált kűrjét. A második tripla axelét (melyet kombinációban ugrott egy dupla toe-loop-pal) viszont visszaminősítették, de ez is maradt az egyetlen hiba a programjában. Az olimpián ezüstérmet szerző japán további 4 tripla ugrást és három 4-es erősségi szintű forgást mutatott be. Noha 2008-ban világbajnok volt, a tavalyi vb-n  csak a 4. helyen végzett. "Nagyon boldog vagyok. Tökéletesen megcsináltam a rövidprogramot és a kűrt is. Elégedett vagyok a versenyzésemmel és az olimpia után ez egy elégtétel." - nyilatkozta Asada. "Nagyon keményen dolgoztam a tripla axel-en, hogy tökéletes legyen. Követni akartam Takahashi sikerét. Úgy gondolom, Európa szerencsés hely a számomra. Jövőre viszont Japánban lesz a vb, és ez egy jó kezdés az új szezonra." 
A rövidprogram után 7. helyen álló olimpiai bajnok Yu-Na Kim a Gershwin zenéjére koreografált kűrjében két hibán kívül tökéletesen futott: elesett a tripla salchow-ban és kihagyta az utolsó ugrását, a dupla axel-t. A világbajnoki cím védője végül 130 pont felett korcsolyázott a kűrben és ezzel összesítésben a 2. helyre tudott feljönni. "Nagyon boldog vagyok az ezüstérmemmel. Ez az első ezüstöm a vb-ről és én nyertem a kűrt." - nyilatkozta a 19 éves klasszis, akinek már 2007-ből és 2008-ból volt két bronzérme. "A rövidprogramom nem volt jó. De örülök, hogy túl tudtam tenni magam a nehézségeken. A rövidem és a ma reggeli edzésem sem ment jól és aggódni kezdtem. De a  kűr előtti bemelegítésnél az ugrások már jól mentek és megnyugodtam."
Az idei Eb ezüstérmese, Laura Lepistö kűrjében sikeresen megugrotta a 3T+3T kombinációját és egy tripla lutz-ot. Ezt követően viszont minden ugrása duplára sikerült. A rövidprogram harmadik helyét követően a kűrben csak a 6. lett, de a nehéz forgásoknak köszönhetően meg tudta tartani bronzérmet érő helyét. "Ma nagyon jól sikerültek a nehéz elemek, de nagyon bosszantottak a könnyűek, amik nem mentek most." - mondta Lepistö. "Annyira boldog vagyok, hogy azt nem tudom kifejezni. Borzasztó izgatottan vártam a többiek eredményét. Még mindig nem hiszem el, hogy megnyertem ezt az érmet magamnak és Finnnországnak."