2010. március 26., péntek

Világbajnokság - 3. nap

A 2010-es vb harmadik napján a jégtánc originalt és a férfiak szabadprogramját rendezték meg Torinóban. 
A tüzes flamenco további előnyhöz juttatta a kanadaiakat

Az originalban a spanyol flamencoval továbbra is az élen áll a Virtue/Moir olimpiai bajnok kettős. A twizzlie sorukra, a köralakú lépéssorukra és az emelésükre is 4-es erősségi fokot kaptak és ezzel egyéni legjobbjukat futották meg. "Tessa és én nagyon izgatottak voltunk a mai szereplésünk miatt. Technikailag nagyon nehéz volt a programunk. Úgy érzem nem volt meg az a varázs, ami az olimpián, de azért elégedettek vagyunk." - nyilatkozta Moir a versenyt követően. "Nagyon sokat dolgoztunk ezen a programon a jégen kívül is, olyan Flamenco táncosokkal készültünk, akik Spanyolországban élnek." - magyarázta Virtue. 
Az amerikai Davis/White pár az egzotikus indiai táncukkal nyűgözte le a közönséget. Mindkét lépéssoruk 4-es erősségű volt és természetesen a twizzlie-jük is megkapta a legmagasabb szintet, ahogy a pörgetett emelésük is. "Jobban futottunk, mint az olimpián és ez lett a szezonbeli legjobbunk, aminek nagyon örülünk. Egyértelműen ez a kedvenc programom." - kommentálta White.
A Faiella/Scali kettős egy olasz Tarantellával pezsdítette fel a hazai közönséget. 4-es nehézségi szintet kaptak a hosszanti lépéssorukra és az emelésükre, de a rontott twizzlie-jük csak 1-es szintet kapott. "Hibáztunk, mert túl közel kerültünk egymáshoz. Nagyon nehéz a nyomást kontrollálni ilyen fantasztikus közönség előtt. De meg kell tanulnunk pozitív energiákká kovácsolni ezt." - nyilatkozta Scali a sajtótájékoztatón.
A francia Pechalat/Bourzat kettős megerősítette negyedik helyét az amerikai country táncnak köszönhetően, a Kerr-testvérek pedig egyet javítottak a skót táncukkal. Az original vesztesei az orosz Khokhlova/Novitski pár voltak, akik rontottak a köralakú lépéssorukban.

Az első japán férfi műkorcsolyázó, aki vb-t nyert: Daisuke Takahashi

Daisuke Takahashi lett az első japán férfi műkorcsolyázó, aki világbajnoki címet szerzett. A kűrben utolsóként jégre lépő fiú a világon elsőként mutatott be négyfordulatos flip-et nagy világversenyen. Jóllehet az ugrást visszaminősítették és két lábra is érkezett belőle. Az olimpiai broznérmes 3A+2T, 3F+3T kombincációkkal, egy szóló tripla axellel és további három triplával fűszerezte a "La Strada" kűrjét. Három forgása és mindkét lépéssora 4-es szintet kapott. "Élveztem a program minden percét, mert a közönség nagyon sokat segített. Nem voltak nagy hibáim. Büszke vagyok, hogy én lehettem az első japán, aki világbajnoki címet szerzett." - kommentálta Takahashi. "Nem tudom miért, de nem éreztem nyomást ezen a versenyen. Hiányzott Evan és Stephane. Gyakoroltam a négyfordulatos flip-et, ez nagyobb kihívás volt számomra és élveztem a harcot."
Az Operaház Fantomjára futott kűrjében a kanadai Chan egy 3F+3T kombinációt, egy 3A-t és két további tiszta tripla ugrást mutatott be. De elesett a 3Lo és kilépett a 3S ugrásokból. A kanadai világbajnoki ezüstérmes ezúttal is a dobogó második fokára állhatott fel - igaz nem tudta melyik oldalára álljon Takahashi mellé az éremosztó ünnepségen. "Ez a szezon nagy kihívás volt, ez ma egy ezüstöt ért. De azt gondolom ez az érem sokkal inkább arany a számomra a belefordított energia miatt. Kijöttem egy sérülésből, rontottam a kanadai grand prix-n és csalódást okoztam az olimpián. De most nagyon boldog vagyok a mostani produkciómmal. Csak meg akartam csinálni és élvezni akartam minden ugrást és elemet ." - nyilatkozta Chan.
Joubert egy 4T+2T-vel és egy másik 4T-vel indította a programját, majd ugrott egy tiszta tripla axel-t is, ezt követően azonban elesett a lutz-ból. A francia ezzel megszerezte 6. világbajnoki érmét. "Nagyon boldog vagyok egészében véve, az edzéssel, a rövidprogrammal és a kűrrel is. Vétettem néhány hibát a kűrben, mert fáradt voltam, de nagyon boldog, hogy sikerült a két quad. Elégedett vagyok, mert ez volt a fő célom." - nyilatkozta, majd hozzátette: "Az olimpiát követően nagyon nehéz volt. Nem tudtam képes leszek-e még olyan jól futni, mint korábban. Most már tudom a választ. Tudom, hogy képes vagyok újra harcolni. Ez a 15. érmem Eb-kről és vb-kről és ez nagyszerű!" 
A kűrben harmadik helyet szerző cseh, Michal Brezina 5 tiszta triplával végül a 4. helyen végzett. Az amerikai Abbott elesett a négyfordulatos toe-loop-ból és leduplázott egy axelt, de emellett 8 triplája volt összesen. Az első vb-jén részt vevő másik amerikai, Adam Rippon két egyedi tripla lutz-ával végül a 6. helyen zárt a férfi versenyben. Érdemes említést tenni a kanadai Kevin Reynolds-ról is, aki Vaughn Chipeur-t helyettesítette a vb-n, aki sérülés miatt nem tudott részt venni a versenyen. Reynolds két különböző négyfordulatos ugrást mutatott be (salchow és toe-loop) hibátlanul és ezzel a második legmagasabb technikai pontszámot kapta a kűrben. Végül a 11. helyen végzett összesítésben.

A 4. napon a hölgyek is sorra kerülnek a rövidprogrammal, valamint érmet osztanak jégtáncban a kűrt követően.